17 Aralık 2007 Pazartesi

Facebook İçin AdSense

Facebook İçin AdSense
Facebook içinde AdSense Kullanıcıları AdSense yayımlayabiliyor. Bunu Facebook uygulamaları ile başarabiliyorlar.

Google şu anda Facebook uygulamalar (apps) sayfalarında yer alan Adsense reklamları yayınlıyor. Bunlar eski Adsense reklamları gibi değil. Mayıs ayında başlatılan geliştiriciler (developer) platformunda, geliştiriciler için Facebook uygulamalarına sade Adsense reklamları koyma imkanı sunuluyor. Google bu ağı, Adsense reklamları ile Facebook’da yer almak isteyen reklam verenler için geliştiriyor. Ve giriş yapan her geliştirici, tüm Facebook uygulamalarında reklam verebiliyor. Facebook üçüncü şahıs geliştiricilerin reklam satmalarına izin veriyor ve gelirleri kendilerine alıyorlar. Google reklamlarının görünümü ile ilgili, Fantasy Stock Exchange ve South Park Character Creator linklerinden fikir edinebilirsiniz.
Microsoft şu anda, Amerika’daki Facebook sayfalarında reklam satışı yapma konusu ile ilgili olarak bir anlaşma imzalamış. Üçüncü şahıs uygulamalar üzerinden reklam satışı yapma konusunda Google da oldukça iddialı gibi görünüyor.

Facebook reklam verenleri ile ilişkilerini geliştiren Google, kendi geliştirici platformunu oluşturmadan önce, üçüncü şahıs uygulamaların, ne kadar gelir getirdiğini test etme imkanı bulacak. Google 5 Kasım’da, üçüncü parti geliştiricilere Orkut’taki kullanıcı verilerine erişebilme imkanı vereceğini açıklama planları yapıyor. Orkut Brezilya ve Hindistan’da oldukça popüler olan Google’ın kendi sosyal paylaşım ağı. Fakat Ortkut’ın Facebook gibi, tüm dünyaya hakim olduğunu söylemek mümkün değil. Bu bağlamda Google, Facebook’daki üçüncü şahıs geliştiricilerin, Orkut’ta da yer almalarını sağlayacak.

Google; en büyük rakipleri Microsoft ve Yahoo ile Amerika dışındaki Facebook sayfaları için reklam satma konusunda yine rekabet içinde. Diğer iki rakip gibi, Google da Facebook’un bir kısmını satın almak istiyor.

Şu ana kadar reklam satılan uygulamalar; RockYou, VideoEgg, Social Media, Lookery ve diğerleri. Bu ağlardan bazıları, uygulamalar sayfasında içerik metinleri ve video reklamları satışı yapıyor. Bazıları ise, popüler Facebook uygulamalarında ve popüler olmayan uygulamalarda reklam satıyorlar. Böylece popüler olmayan gruplar, Facebook kullanıcılarını, uygulamaları eklemek için ikna edebiliyorlar. Ayrıca Facebook’un uygulamalar için kendi reklam ağını geliştirdiği ile ilgili söylentiler de var.

İnsanların üçüncü şahıs uygulamalardan ne kadar para kazanacakları bilinmiyor. Tüm bu reklam paylaşımlarının aynı şekilde işlediği ile ilgili söylentiler var. 50.000’den fazla kullanıcısı olan geliştiricilerin oldukça iyi kazandıkları ile ilgili duyumlar da var. Google her zamanki gibi bu konuda yorum yapmamayı seçiyor.

Hiç yorum yok:

 
>